/top.jpg height= "115" width="90%">

Hoe werkt het

Hoe plaats ik een bestelling?

Tijdens de eerste stap zoekt u uw accu op in de webshop. Hier vind u de accu's waar we reeds ervaring mee hebben. Als u de accu gevonden hebt in het overzicht, klikt u het product aan om door te gaan naar de bestelpagina. Daar hebt u de mogelijkheid om te kiezen wat de nieuwe laadcapaciteit van de versleten accu moet worden. Klik hiervoor op ‘een optie kiezen’ achter ‘Capaciteit’, net boven de ‘In Winkelwagen’-knop.

Klik op ‘In Winkelwagen’ als u tevreden bent met de gekozen capaciteit. Hierna ziet u het overzicht van uw bestelling, deze kunt u controleren en verder gaan naar de volgende stap door op de knop ‘Naar kassa’ te klikken. Na het invullen van uw contactgegevens en het kiezen van uw betaalmethode kan de bestelling definitief gemaakt worden door op ‘Verzend deze order’ te klikken.

Indien u ervoor kiest om de fietsaccu en acculader zelf vanaf een PostNL-, DPD- of DHL-locatie te verzenden ontvangt u na de bestelling via e-mail een bevestiging met o.a. onze adresgegevens zodat u de fietsaccu en lader naar de werkplaats kunt sturen.

Wij testen en controleren eerst uw accu. Indien uw accu nog voldoende capaciteit heeft, wordt uw accu niet gereviseerd. Wij brengen dan alleen de onderzoekkosten in rekening.

Ik kan mijn accu niet vinden, kunnen jullie deze toch reviseren?

Wanneer uw accu niet terug te vinden is via het merkenoverzicht is het mogelijk dat wij de accu gewoon kunnen reviseren. Omdat er in Nederland een scala aan e-bikes wordt verkocht, bestaat de kans dat uw specifieke model nog niet is opgenomen in het assortiment. Vaak kunnen wij u binnen één werkdag meer vertellen over de mogelijkheden voor uw specifieke accu als u het aanvraagformulier invult.

Naar welk adres moet mijn accu verzonden worden?

Ebike Accupack, Vossenlaan 140, 6531ST Nijmegen.
Het beste kunt u verzenden via een DPD parcel shop. Op de site van DPD kunt u het verzendlabel maken.

Moet ik mijn oplader of sleutels ook opsturen?

Ja, om de accu succesvol te kunnen testen hebben wij ook uw oplader nodig. Sommige accu’s zijn daarnaast voorzien van een contactslot om de accu aan of uit te zetten. In dit geval vragen wij ook om uw contactsleutels mee te sturen, zodat de batterij optimaal getest kan worden.<>/p>

Wat betekent 'capaciteit na revisie'?

De laadcapaciteit van uw batterij (meestal uitgedrukt in Ah of Wh) is bepalend voor de actieradius (de maximale afstand die u met een volgeladen accu kunt afleggen). Dit kunt u vergelijken met de benzinetank van een auto. Naarmate de ‘tank’ groter wordt kunt u langer met trapondersteuning fietsen. Op de bestelpagina kiest u uit één van de opties die bij de accu worden aangeboden. De bijbehorende prijs (inclusief BTW, verzending en bezorging van de accu) wordt eronder getoond.

Hoe ver kan ik met trapondersteuning fietsen na revisie?

De capaciteit van de batterij is een bepalende factor voor de actieradius van uw elektrische fiets. Daarnaast zijn er verschillende aspecten die bepalen hoe lang u met trapondersteuning kunt fietsen. Het is dus vooraf niet precies te berekenen hoeveel kilometer u met een bepaalde capaciteit kunt fietsen. Houdt daarom de afstand die u enkele jaren geleden met uw nieuwe accu kon fietsen als aan als ijkpunt.

Wanneer u bij ons uw accu laat reviseren neemt de actieradius toe afhankelijk van de gekozen capaciteit. Stel dat uw accu in eerste instantie een capaciteit had van 10 Ah en na revisie kiest u voor 14 Ah, dan zal de actieradius met ongeveer 40% toenemen onder gelijke omstandigheden.

De beschikbare capaciteit is in werkelijkheid vaak lager dan de echte capaciteit van uw accu. De meeste laders laden uw accu maar voor 80% op!

Moet ik verzend- en bezorgkosten betalen?

U betaalt alleen de verzendkosten van € 5,- tot € 8,- Wij betalen de retourkosten.
Woont u in een straal van 25 kilometer rondom Nijmegen? Dan kunnen wij de accu en lader mogelijk komen ophalen. Neem hiervoor contact op.

Waarom heb ik geen e-mail ontvangen?

Wij versturen u na het plaatsen van een bestelling twee e-mails: één e-mail met de orderbevestiging en één e-mail met de factuur en verzendinstructies. Wanneer u na het plaatsen van uw bestelling geen bevestiging heeft ontvangen in uw mailbox zijn er drie opties:

  1. De betaling is niet succesvol doorgekomen.
  2. Daarnaast is het mogelijk dat u een typefout gemaakt heeft bij het invoeren van uw e-mailadres.
  3. In de meeste gevallen echter, zijn de e-mails in uw ‘spam’ of ‘ongewenste’ mailbox terechtgekomen.

U kunt natuurlijk contact met ons opnemen als u ook in deze e-mailboxen geen e-mails terug kunt vinden, zodat wij het probleem voor u kunnen oplossen.

Werken het display en de capaciteit-indicatoren op mijn accu nog na een revisie?

Meestal blijft de capaciteit-indicatie op uw accu en op het display gewoon werkzaam. De spanning van een volle accu (36V type) is 42 Volt en leeg 32 Volt. Sommige fietsaccu's geven echter de capaciteit niet aan van de hoeveelheid spanning maar van de berekende capaciteit. Het duurt dan even voordat die nieuwe capaciteit accuraat wordt weergegeven. Daardoor kan het echter voorkomen dat het display de actuele restlading niet goed weergeeft (vooral in het begin). Ons advies is om in dit geval niet te veel waarde te hechten aan de indicatie op uw display. Ga in plaats hiervan uit van het aantal kilometers dat u in de praktijk met trapondersteuning kunt fietsen.

Om de kwaliteit en veiligheid te waarborgen maken wij alleen gebruik van energiecellen van A-merken . Indien uw accu voorzien was van andere energiecellen (met een lagere capaciteit) kan het zijn dat de actuele restlading niet meer precies overeenkomt met de waarde die u op het display ziet. De indicatie van deze restlading (meestal weergegeven met ‘blokjes’ of led-lampjes) wordt meestal nauwkeuriger naarmate de batterij verschillende laadcycli heeft doorlopen. 

In uitzonderlijke gevallen geeft het display ook na meerdere laadcycli niet de accurate restlading weer. Dit komt met name voor bij Trek en Flyer fietsen en wanneer de oorspronkelijke capaciteit aanzienlijk vergroot is. De software in de fietsaccu meet in deze gevallen nog steeds de oude energiewaarden. Wij raden u in dit geval aan om zelf in te stellen hoeveel kilometer u met een specifiek batterijpercentage kan fietsen voordat de trapondersteuning stopt.